Tagastus ja garantiiremont

icon
Soovin kasutada garantiiteenust – toode on vigane või defektne
Millistele kaupadele ja kui kaua kehtib müüja vastutus ning müügigarantii?
arrow

Hansapost.ee platvormil müüdavate kaupade kvaliteedi eest vastutab kauba müüja. Kui müügi ajal oli müüdud kaup puudustega, siis on Sul ostu-müügieeskirjades sätestatud tingimustel õigus kasutada õiguskaitsevahendeid. Kui oled tarbija, siis vastutab müüja mittevastavuste eest, mis ilmnevad kahe aasta jooksul alates asja ostjale üleandmisest, kusjuures ühe aasta jooksul üleandmisest alates kehtib eeldus, et mittevastavus oli olemas üleandmise ajal. Ühe aasta möödudes võib müüja paluda Sul tõendada, et mittevastavus oli olemas üleandmise ajal. Samuti võib müüja pakkuda müügigarantiid. Müügigarantii tingimused on sätestatud ostu-müügieeskirjades ning täpsustatud tootekirjelduses või ostuarvel. Müügigarantii kohalduvus, kehtivusaeg ja tingimused võivad varieeruda sõltuvalt tootest ja müüjast.

Kuhu pean garantiiteenuse saamiseks pöörduma?
arrow
Aja säästmiseks soovitame teil toode toimetada otse tootja määratud garantiiteenindusse. Otseselt remondiettevõttega ühendust võttes on võimalik toode parandada paari päeva võrra kiiremini. Teavet selle kohta, kes ostetud tootele garantiiteenust osutab, leiate siit.

Samuti on võimalik hansapost.ee lehelt soetatud kaupu toimetada hansapost.ee füüsilisse kauplusesse. Kaupluse aadressi ja lahtiolekuajad leiate siit.

Millistele kaupadele garantii ei kehti?
arrow
Kvaliteedigarantii ei kehti, kui toote omadused vastavad selle kirjeldusele ning toodet on võimalik kasutada vastavalt otstarbele. Kvaliteedigarantiid ei pakuta ka salvestusmeediale või seadmes sisalduvale teabele. See tähendab, et me ei vastuta, kui remondi käigus kaob seadmes olev isiklik teave. Samuti ei hüvitata kulusid, kui klient soovib oma andmeid taastada. Kauba vastuvõtmisel kontrolli koheselt, kas see on kahjustada saanud ning veendu, et kaup oleks korras ja korrektne. Kulleri käest tellimust vastu võttes pööra tähelepanu pakendile – igasuguse kahtluse korral paki see kohe lahti. Märgi täheldatud defektid kauba vastuvõtmist kinnitavas dokumendis ja kirjuta kulleri või Hansapost.ee esindaja juuresolekul aruanne. Kui märkad puudusi pärast vastuvõtmisdokumendi allkirjastamist, ei ole meil võimalik vastutada toote või pakendi kahjustuste või dekfektsuse eest. Sellisel juhul antakse kvaliteedigarantii ainult mõne tehase poolt põhjustatud defekti ilmnemise korral. Kutsume Sind selle kohta lähemalt lugema ostu-müügieeskirjadest.

 

Mis saab, kui mulle tundub, et toode on halva kvaliteediga?
arrow
Kui kahtlustate, et oled saanud defektse toote, on sul mitu võimalust:

  • Kui toote puudusi on võimalik kõrvaldada, võid pöörduda müüja poole. 
  • Ostetud kaubale on võimalik kohaldada defektsuse tõttu kaotatud väärtusele vastavalt allahindlust.
  • Toode on võimalik vahetada identse kvaliteetse toote vastu, välja arvatud juhul, kui toote puudused on väikesed või põhjustatud sinu süül.
  • Võid toote tagastada ja kui müüja leiab, et tagastatud tootel on tõepoolest olulisi puudusi, saad toote eest tasutud raha tagasi. Raha tagastamise periood on 14 kalendripäeva alates müüja poolsest toote defektsuse kinnitamisest.

Kõigil juhtudel saadetakse kaubad võimalike kvaliteedipuuduste kontrollimiseks ja tuvastamiseks tootjale ja / või volitatud teenindajale. Ülevaatus võib aega võtta kuni 3 nädalat.

Juhime tähelepanu, et kui oled tarbija, siis vastutab müüja üksnes selliste mittevastavuste eest, mis ilmnevad 2 aasta jooksul kauba üleandmisest. Seejuures eeldatakse, et ühe aasta jooksul alates üleandmisest ilmnenud puudused olid olemas asja üleandmise ajal. Kui puudus ilmneb hiljem, oled kohustatud tõendama, et puudus oli olemas asja üleandmise ajal. Kui kaubale kehtib müügigarantii, mis on nimetatud tingimustest soodsam, võib müüja vastutada ka hiljem.

Kutsume selle kohta lähemalt lugema ostu-müügieeskirjadest.

Kui oled Tarbija ning soetasid kauba Hansapost.ee e-poest ning otsustad soetatud eseme ilma põhjuseta tagastada, on võimalik seda teha 14 kalendripäeva jooksul vastavalt ostu-müügieeskirjade tingimustele.

Teatud tingimustel pakub Hobby Hall GROUP OÜ müüjana ka raha tagastamise lisagarantiid. See kehtib pärast 14 päeva möödumist, kuid mitte kauem kui 30 päeva pärast kauba üleandmist. Sel juhul kehtivad tootele mitmed lisatingimused. Toote pakend peab olema kahjustamata, kaasas peavad olema kõik autentsed etiketid ja kaitseümbrised ning toode peab välja nägema täpselt selline, nagu see oli kauba soetamisel. Kui olete pakendit kahjustanud, ei ole võimalik 14 päeva möödudes kvaliteetset kaupa tagastada ega raha tagasi saada.
Kui soetasid mööbli, siis seda tüüpi toodetele kehtib täiendav 365-päevane raha tagasi garantii. Toode tuleb tagastada originaalpakendis, korrektses ja kahjustamata pakendis ning kokku pandud või kokku üritatud panna mööblit ei ole võimalik tagastada. Oluline on mainida, et toode ei tohi olla kaotanud oma kaubanduslikku välimust ning see tuleb tagastada samade selle juures olnud osadega, nagu kättesaamisel. Järelmaksuga soetatud mööblile raha tagasi garantii ei kehti.

Teiste müüjate müüdud kaupadele võivad kehtida ülaltoodust erinevad garantiitingimused, mis on täpsustatud tootekirjelduses ja/või müügidokumentidel.

Kutsume teid selle kohta lähemalt lugema  ostu-müügieeskirjadest.

Kaupade kategooriad, mille suhtes kehtivad erikohustused
arrow
Kvaliteetsete (ilma defektita) kaupade tagastamine ei ole reeglina võimalik, välja arvatud juhul, kui oled tarbija ning taganed lepingust 14 päeva jooksul ja taganemise tingimused on täidetud.

Rakendame teatud kategooriasse kuuluvatele kaupadele eraldi garantiikohustusi.

  • DVD-d ja CD-d, arvutimängud. DVD-d ja CD-d, heli- või visuaalsete defektidega arvutimängud on võimalik meile tagastada. Sel juhul asendatakse tootmisdefektiga toode kvaliteetse tootega või makstakse sulle toote eest makstud raha tagasi. Kvaliteetseid DVD-sid, CD-sid ega arvutimänge pole reeglina 14 päeva möödudes võimalik tagastada.
  • Kosmeetika ja parfümeeriatooted, hügieenitooted. Kui soetad sobimatu kvaliteediga kosmeetika-, parfümeeria- või hügieenitooteid, on sul õigus need tooted meile tagastada. Sel juhul vahetatakse halva kvaliteediga toode tasuta kvaliteetse toote vastu või makstakse toote eest tasutud raha tagasi. Kvaliteetseid kosmeetika-, parfümeeria- ja hügieenitarbeid ei ole reeglina 14 päeva möödudes võimalik tagastada.
  • Beebi- ja lastekaubad. Kui ostad beebile või lapsele sobimatu kvaliteediga toote, on õigus see toode meile tagastada. Sel juhul vahetatakse halva kvaliteediga toode tasuta kvaliteetse toote vastu või makstakse toote eest tasutud raha tagasi. Teatud beebidele ja lastele mõeldud toodetele (näiteks beebimööbel) kehtib tootjapoolne garantii, mille tingimused leiad konkreetse toote kirjeldusest ja garantiikaartidest. Imikutele ja lastele mõeldud kvaliteetseid kaupu on võimalik tagastada ainult õigusaktides ja meie ostu-müügi reeglites nimetatud tähtaja jooksul ja ainult vastavalt eeskirjade punktis 11 nimetatud nõuetele. Toote tagastamise kulud tasud sel juhul sina ise. Kvaliteetset beebide ja laste aluspesu ning hügieenitarbeid ei ole reeglina 14 päeva möödudes võimalik tagastada.
  • Optika ja elektroonika, mobiiltelefonid, arvuti- ja kodumasinad. Kõigile neile kaupadele kehtib tootjapoolne garantii, mille tingimused ja reeglid leiad vastavate toodete tootekirjeldustest ning garantiikaartidest. Toote tootjapoolne garantiikohustus kehtib ainult juhul, kui toote kasutamistingimusi, mis on täpsustatud garantiikaardis ning toote kasutusjuhendis ja veebisaidil, ei ole rikutud. Kaupadele, mis on valmistatud vastavalt ostja erisoovidele ja isiklikele juhistele ja ostja valikule, ei kehti vastavalt võlaõigusseaduse § 53 lg 4 alusel taganemisõigus ja kvaliteetseid kaupu tagastada pole võimalik. Teave selle kohta, kas konkreetsele tootele kehtib käesolevas lõikes määratletud piirang, on esitatud Hansapost.ee lehel olevas tootekirjelduses.
  • Mööbel Kõikidele selle kategooria toodetele kehtib 365-päevane garantii, mille kõik tingimused ja lisateabe leiad konkreetse toote kirjeldustest, garantiikupongidest. Toote tootjapoolne garantiikohustus kehtib ainult juhul, kui toote monteerimise ja kasutamise tingimusi ei ole rikutud. Pärast ühe selle kategooria eseme ostu tuleb toodet enne monteerimist hoolikalt kontrollida. Juhul, kui pärast kauba ostmist märkad, et toode on halva kvaliteediga, on sul õigus selline kaup tagastada meile toote garantiikaardil määratud tähtaja jooksul. Sel juhul vahetatakse halva kvaliteediga toode tasuta kvaliteetse toote vastu või makstakse toote eest tasutud raha tagasi. Kui märkad garantiiajal toote varjatud defekte, siis tee neist foto ja saada meile foto koheselt e-posti teel [email protected]. Seejärel teeb kauba tootja kindlaks, kas toote puudus käib garantii alla, s.t. kas kauba defekt on tehasest tulenev. Tootja otsusest teavitame koheselt sinu poolt määratud sidevahendi teel.
  • Aluspesu, öösärgid, pidžaamad, sukkpüksid, sukad, sokid. Kui oled ostnud sobimatu kvaliteediga aluspesu, öösärgi, pidžaama, retuusid, sukad või sokid, on õigus seda tüüpi kaubad meile tagastada. Sel juhul vahetatakse halva kvaliteediga toode tasuta kvaliteetse toote vastu või makstakse toote eest tasutud raha tagasi. Kvaliteetset aluspesu, öösärke, pidžaamasid, sukkpükse, sukki ega sokke ei ole reeglina 14 päeva möödudes võimalik tagastada.

 

Kui kaua remont aega võtab?
arrow
Tootja süül tekkinud defektide parandamisele kulub tavaliselt 2–3 nädalat alates toote garantiiteenindusse üleandmisest. Kui selgub, et remont nõuab osade tarnimist välismaalt, pikeneb ooteaeg 45 päevani.
Kas on võimalik ostu kindlustada / garantiid pikendada?
arrow
Hansapost.ee-st ostes ei ole võimalik juurde soetada õnnetusjuhtumikindlustust või pikendada garantiiaega.
icon
Soovin tagastada kvaliteetse kauba, mis mulle ei sobinud
Kui kaua võib defektideta toodet tagastada?
arrow
Kui oled Tarbija ning soetasid kauba Hansapost.ee e-poest ning otsustad soetatud eseme ilma põhjuseta tagastada, on võimalik seda teha 14 kalendripäeva jooksul vastavalt ostu-müügieeskirjade tingimustele. Teatud tingimustel pakub Hobby Hall GROUP OÜ müüjana ka raha tagastamise lisagarantiid. See kehtib pärast 14 päeva möödumist, kuid mitte kauem kui 30 päeva pärast kauba üleandmist. Sel juhul kehtivad tootele mitmed lisatingimused. Toote pakend peab olema kahjustamata, kaasas peavad olema kõik autentsed etiketid ja kaitseümbrised ning toode peab välja nägema täpselt selline, nagu see oli kauba soetamisel. Kui olete pakendit kahjustanud, ei ole võimalik 14 päeva möödudes kvaliteetset kaupa tagastada ega raha tagasi saada. Kui soetasid mööbli, siis seda tüüpi toodetele kehtib täiendav 365-päevane raha tagasi garantii. Toode tuleb tagastada originaalpakendis, korrektses ja kahjustamata pakendis ning kokku pandud või kokku üritatud panna mööblit ei ole võimalik tagastada. Oluline on mainida, et toode ei tohi olla kaotanud oma kaubanduslikku välimust ning see tuleb tagastada samade selle juures olnud osadega, nagu kättesaamisel. Järelmaksuga soetatud mööblile raha tagasi garantii ei kehti. Teiste müüjate müüdud kaupadele võivad kehtida ülaltoodust erinevad garantiitingimused, mis on täpsustatud tootekirjelduses ja/või müügidokumentidel. Kutsume teid selle kohta lähemalt lugema ostu-müügieeskirjadest.

  • Kvaliteedigarantii ei kehti, kui toote omadused vastavad selle kirjeldusele ning toodet on võimalik kasutada vastavalt otstarbele.
  • Kvaliteedigarantiid ei pakuta ka salvestusmeediale või seadmes sisalduvale teabele. See tähendab, et me ei vastuta, kui remondi käigus kaob seadmes olev isiklik teave. Samuti ei hüvitata kulusid, kui klient soovib oma andmeid taastada.
  • Kauba vastuvõtmisel kontrolli koheselt, kas see on kahjustada saanud ning veendu, et kaup oleks korras ja korrektne. Kulleri käest tellimust vastu võttes pööra tähelepanu pakendile – igasuguse kahtluse korral paki see kohe lahti. Märgi täheldatud defektid kauba vastuvõtmist kinnitavas dokumendis ja kirjuta kulleri või Hansapost.ee esindaja juuresolekul aruanne. Kui märkad puudusi pärast vastuvõtmisdokumendi allkirjastamist, ei ole meil võimalik vastutada toote või pakendi kahjustuste või dekfektsuse eest. Sellisel juhul antakse kvaliteedigarantii ainult mõne tehase poolt põhjustatud defekti ilmnemise korral.

Millist kaupa ei ole võimalik tagastada?
arrow
Kauba kättetoimetamisest alates 14 kalendripäeva kehtiv lepingust taganemise õigus ei kehti võlaõigusseaduse § 53 lõikes 4 sätestatud juhtumitel. Muuhulgas puudub lepingust taganemise õigus juhul, kui:

  • Kaup on valmistatud arvestades Tarbija isiklikke vajadusi;
  • Kaup on valmistatud Tarbija esitatud tingimuste kohaselt;
  • Kaup on kiiresti riknev või vananev;
  • Kaup on üle antud suletud pakendis, see on pärast kohaletoimetamist avatud ning ei ole seetõttu kõlblik tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel;
  • Kaubaks on ajalehed, ajakirjad või muud perioodiliselt ilmuvad väljaanded, välja arvatud kui selliste Kaupade tellimiseks on sõlmitud kestvusleping;
  • Kaubaks on suletud ümbrises audio- ja videosalvestised või arvutitarkvara, kui Tarbija on ümbrise avanud;

Juhime tähelepanu, et kui tagastad 14 päeva jooksul alates kauba kättesaamisest ostetud kauba, siis on sul õigus kogu ostuhinna tagastamisele üksnes juhul, kui oled enne tagastamist kauba kasutanud üksnes viisil, mis on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks viisil, nagu lubataks seda tavapäraselt teha füüsilises kaupluses. Kui oled kauba kasutanud muul viisil, kui on vaja tavapäraselt asja olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks, vastutad kauba kasutamisest tingitud väärtuse vähenemise eest. Sama kehtib juhul, kui tagastad kahjustatud või hävitatud kauba. Sellisel juhul on müüjal õigus ostusummaga tasaarvestada summa, mis vastab kauba parandamis-, asendamis- või uueväärseks taastamise kuludele või objektiivselt põhjendatud kahjule.

Kui soovid kasutada raha tagastamise lisagarantiid ja tagastada kauba pärast 14 päeva möödumist, kuid mitte hiljem kui 30 päeva pärast kauba kättesaamist, ei ole võimalik tagastada kaupa, millelt on eemaldatud autentsed etiketid, kaitsekiled, originaalpakend või mille müügivälimus on kahjustunud. Samuti ei ole võimalik lisagarantiid kasutada järgmiste kaupade puhul:

  • Hansapost.ee kinkekaardid;
  • pakendatud kaubad, mis on pärast kohaletoomist pakendist välja võetud ja mida ei saa tagastada tervishoiu või hügieeni põhjustel;
  • beebiriided;
  • mänguasjad, imikute mänguasjad, imikute hooldusvahendid;
  • kaubad, mis valmistati Ostja eritellimusel või on ilmselgelt selleks kohandatud või mis oma olemuse tõttu pärast Ostjale üleandmist ei saa olla tagastatud seoses kaubanduslike omaduste kaotamisega, on kiiresti riknevad või nende säilivusaeg lõpeb;
  • täiskasvanutele mõeldud tootevalikusse kuuluvad tooted;
  • jalanõud; 
  • riided.

Kutsume teid selle kohta lähemalt lugema ostu-müügieeskirjadest.

Kuhu on võimalik kaubad tagastada?
arrow

Kaupu on võimalik tagastada meie väljastuspunkti, vaata asukohta ja lahtioleku aegasid siit. Lisaks on võimalik kaupu tagastada ka kulleriga või pakiautomaati. Kui said smsi tagastuskoodiga siis saad kauba tagastada kasutades vastavat tagastuskoodi. Muul juhul võib selle saata kas Omniva või DPDga ja saaja aadressiks tuleb märkida: Hansaposti(Kaup24) ladu, Luite tn 19A, 11313 Tallinn, Eesti. Tagastamisel palun märkida saaja telefoni numbriks: +372 5551 5741. Kauba tagastamisel palume saata ka vastav kiri e-mailile [email protected], milles on märgitud tagastatavad tooted, tagastamise põhjus ja tagastamisel tekkinud jälgimiskood. Palume tooted pakkida selliselt, et need saatmise käigus viga ei saaks. Kui toode on saatmisel kahjustada saanud, ei ole meil võimalik pakkuda lisagarantiid ning võime tasaarvestada toote parandamise või asendamise kulud tagastatava ostusummaga.

Ostja kannab Kauba tagastamisega seotud otsesed kulud, kui Pooled ei ole kokku leppinud teisiti.

Kas Hansapost.ee väljastuspunkti on võimalik tuua vananenud elektri- või elektroonikaseadmeid?
arrow
Jah.

Elektri- ja elektroonikaseadmed sisaldavad ohtlikke aineid, mis kujutavad endast ohtu keskkonnale ja inimeste tervisele. Seetõttu ei tohi seda tüüpi kasutuselt kõrvaldatud tooteid koos teiste olmejäätmetega ära visata. Soetades Hansapost.ee e-poest elektri- või elektroonikatoote, saad meie väljastuspunkti tuua sama tüüpi kasutuskõlbmatu seadme.
Kui soovid oma vanad elektri- ja elektroonikaseadmed utiliseerida, pöörduge palun teenindajate poole, kes juhatavad sind spetsiaalsete konteineriteni.
Meie ettevõte teeb koostööd ohtlike jäätmeid utiliseeriva ettevõttega, kellele regulaarselt kogutud ohtlikud jäätmed üle anname. Seetõttu võid kindel olla, et vanad jäätmed kõrvaldatakse ohutult ja nõuetekohaselt
https://eesringlus.ee/turustajale/ees-jaatmed/

Millised on tootja garantii erinevused füüsiliste ja juriidiliste isikute puhul?
arrow
 

Teatud kaupadele kehtib tootja garantii, mille tingimused on täpsustatud kauba kirjelduses ja üksikasjalikult garantiikaardil. Tootja garantii kehtib füüsiliste isikute puhul 24 kuud ja juriidiliste isikute puhul 12 kuud.

Asus, Dell ja Acer arvutite ja monitoride puhul kehtib 24-kuuline tootjagarantii nii füüsilistele kui ka juriidilistele isikutele.