Talverehvid

(4329)
Filtreeri

Talvel on autoomanikul valida, kas panna alla lamellrehvid või naastrehvid. Kui naastrehvid on kasutatavad vaid talvisel ajal, siis lamellrehvid on lubatud aastaringselt. Lamellrehvid on reeglina soodsamad kui naelkummid ja teevad sõidu ajal vähem müra. Lamellrehve on seejuures mitut sorti. Tugeva seguga lamellrehvid sobivad hästi puhastatud linnatänavaile ja maanteedele. Sõites peamiselt äärelinnas või maal, kus on lumisemad ja jäisemad teeolud, on mõistlik alla panna pehme seguga lamellrehvid või naastrehvid. Viimased on hinnatasemelt küll mõnevõrra kallimad, kuid parasvöötme põhjaosa heitlikes ilmaoludes saab neile alati kindel olla. Üldiselt on naastrehvid kindel valik väikese sõidukogemusega juhtidele.

Filtreeri
UUS
5.0 (1)
5649 SJH 7170
5.0 (1)
9149
KIIRE TARNE
0.0 (0)
7549
KIIRE TARNE
UUS
0.0 (0)
4799 SJH 6090
LAOS OLEMAS
UUS
0.0 (0)
9799
KIIRE TARNE
UUS
0.0 (0)
12400
KIIRE TARNE
0.0 (0)
13400 SJH 17790
4.5 (2)
7582 SJH 8890
KIIRE TARNE
5.0 (1)
12100
LAOS OLEMAS
5.0 (1)
8949 SJH 11660
LAOS OLEMAS
0.0 (0)
14000
KIIRE TARNE
0.0 (0)
18700 SJH 22840
0.0 (0)
15000 SJH 19540

Talverehvid

Kas valida lamellrehvid või naastrehvid sõltub peamiselt sellest, millistes tingimustes liigelda. Naastrehv kulutab asfalti ning on mürarikas, samas aga pikema elueaga. Uuena ostetud naelrehv kestab mitu hooaega. 

Lamellrehv ei kahjusta küll teed ning sõidab vaiksemalt, ent kulub naastrehvist kiiremini. Lamellrehvi selge eelis on keskkonnasäästlikkus – seda nii müra- kui ka tolmureostuse poolest. Kuna naastrehvid pole paljudes riikides lubatud, sobib lamellrehv reisivale juhile naastrehvist rohkem. Kuigi lamellrehvid on lubatud ka suvel, ei ole mõtet seda suvisel ajal asfaldil kulutada. Välja arvatud juhul, kui protektor on kulunud 3 millimeetrist õhemaks.

Kui talvel sõita kõrge hooldustasemega teedel ja tänavatel, pole naastrehvil ja lamellrehvil olulist erinevust. Samas on madalama hooldustasemega teedel naastrehv liiklusohutuse huvides vajalik. 

Naelrehvi eelis lamellrehvi ees ilmneb jäisel teel. Kui lumisel teel on lamellrehvi haardumine isegi parem, siis kiilasjääl lamellrehv naastrehvile vastu ei saa. Seega on lamellrehv hea eeskätt lumisel ja lörtsisel teel, naastrehv aga pigem jäistel lõikudel.

Väide, et lamellrehv pidurdab puhtal asfaldil paremini kui naastrehv, on pigem linnalegendiks osutunud. Jäisel asfaldil on lamellrehv aga selgelt eluohtlikum kui naastrehv. Niisiis on naelkummid lamellidest üsna mitmetes aspektides etemad – miinuspoolel on vaid naastrehvide tekitatav kantserogeenne asfalditolm ja kõrgem müratase. Kulunud naastrehvidega võib sõita ka suvel, kuid siis tuleb naelad protektori seest eemaldada. 

Tutvu lähemalt ka täpsema juhisega, kuidas talverehve valida ja leia kõik rehvid laias valikus Hansaposti e-poest!